12.07.2023
Nový kontrolný výkaz DPH platný od 01.07.2023
06.02.2021
Úpravy pre závierky za rok 2021.
24.4.2021
Urobil som úpravu kódovania xml súboru KV21.xml a DPH21.xml
(Kontrolný výkaz a DP DPH)
tak aby boli aj naďalej akceptované aplikáciou eDane Java a na
portáli FS.
22.2.2021
Oprava výpočtu KVDPH. Oprava základu dane podľa par 53b.
11.2.2021
Oprava výpočtu DPH.
05.02.2021
Nový kontrolný výkaz dph a nové daňové priznanie DPH
2021.
09.03.2020
Uzávierka v JU pre rok 2019.
Súhrnný výkaz DPH xml pre rok 2020.
01.02.2020
Uprava XML pre daňové priznanie DPH za január 2020.
23.2.2017
Oprava KV pre A2.
20.2.2017
Nová možnosť tlačiť karty zaradeného investičného majetku (netlačia sa
karty vyradeného IM v minulých rokoch)
alebo karty investičného majetku ktorý má v danom roku nenulový odpis.
8.2.2017
Opravené nahrávanie došlých faktúr.
Kontrolný výkaz je upravený pre rok 2017
KV17.xml
17.12.2015
Zmeny v IM.
Pred výpočtom odpisov pre rok 2015 skontrolujte
nastavte pre každý IM ktorého sa zmena
odpisovej skupiny týka novú odpisovú skupinu (1-6). Spôsob odpisovania sa
meniť nebude.
Všetko sa odpisuje lineárne okrem nehmotného majetku a foriem. Zmenu
odpisových skupín
urobíte v PREHLADY NA OBRAZOVKU - KMENOVY SUBOR IM C33IM OSK .
Nezabudnite aj pri lízingu SPO=3 nastaviť správnu odpisovú skupinu.
Po úprave odpisových skupín môžete pustiť výpočet odpisov pre rok 2015 a
následne zaraďovať
nový IM pre rok 2015.
13.3.2014
Novú súvahu a výsledovku nájdete v podvojnom
účtovníctve v UCTOVNA ZAVIERKA 2014 a
v UCTOVNA ZAVIERKA 2014 MIKRO . Dajú sa tam vytvoriť XML súbory uzávierok:
UZPU14.xml účtovná závierka
podnikateľov v PU
UZPU14M.xml účtovná závierka mikro účtovnej jednotky
Niekedy je potrebné upraviť zaokrúhľovanie vo
výsledovke alebo súvahe tak aby hospodárky výsledok
v súvahe sa rovnal tomu vo výsledovke. V súvahe odporúčam opraviť čiastky
v pasívach. Po oprave stlačte F3
a riadky sa prepočítajú. Skontrolujte hospodársky výsledok a prípadne
proces opakujte.
XML súbory závierok sa dajú načítať do aplikácie edane a tam vytlačiť a
poslať na DÚ.
V jednoduchom účtovníctve účtovná závierka pozostáva z výkazu o majetku a
záväzkov . Túto uzávierku
je tiež možné cez súbor UZ14.XML preniesť do EDANE a tam vytlačiť a poslať
na DÚ.
20.2.2015
Opravená zostava výstupných faktúr Z50vysti - FAKTURY (Odberatelske,pokladna)
pre kód PR2=9 a pr1=0.
2.12.2014
V jednoduchom účtovníctve som urobil možnosť
vytvorenia peňažného denníka v tvare TXT súboru a takýto súbor je možné
poslať emailom
napríklad DÚ ak si to z nejakého dôvodu vyžiada. V JU v tlačových
zostavách je možné vytvoriť a uložiť tieto súbory TXT :
PENAZNY DENNIK
Z01PDEN.TXT
PENAZNY DENNIK SUMAR Z01PDSUM.TXT
PRIJEM[DRUH] SUMAR
PRIJEMS.TXT
PRIJEM[DRUH] POHYBY
PRIJEM.TXT
VYDAJ[DRUH] SUMAR
VYDAJS.TXT
VYDAJ[DRUH] POHYBY
VYDAJ.TXT
A v KONTROLNYCH SUBOROCH je možné vytvoriť súbory txt
Z01DV.txt tabuľka druhu výdaja
Z01DP.txt tabuľka druhu príjmu
Pri týchto tlačových zostavách stačí zvoliť možnosť
prezerania zostavy a potom uložiľ súbor na C:.
príslušné TXT súbory sa potom uložia do adresára
(ak sa jedná o užívateľa UZ1) do adresára
C:\SEA\UZ1\JUC\CD .
Z tohto adresára potom môžete vytvorené súbory poslať
Emailom alebo napáliť na CD a poslať.
21.11.2014
Opravený XML kontrolný výkaz KV14.xml aj
DPH12.xml pre 10 mesiac 2014.
Miesto 10 mesiac sa do XML dostal 1 mesiac.
31.01.2014
Opravené preddavkové faktúry.
Kontrolný výkaz DPH
Najprv sa musí poslať KV a potom DP DPH.
Dodávateľské faktúry + dodávateľské preddavkové faktúry
Pri nahrávaní faktúr je potrebné vypĺňať nový údaj "poradové číslo
faktúry" CIFAKVDPH , ktoré sa musí nahrať tak ako je na faktúre
to znamená aj s prípadnými nenumerickými znakmi ale bez medzier. Tento
údaj sa bude uvádzať na kontrolnom výkaze.
Opravné faktúry (DOBROPISY,VRUBOPISY) bude potrebné nahrávať cez príslušné
menu a program vyžaduje
zadať číslo pôvodnej opravovanej faktúry . Musia byť vyplnené údaje
CIFAKVDPHP (pôvoná faktúra) aj
CIFAKVDPH (opravná faktúra). Aby sa dostali tieto opravné faktúry do KV do
riadku C je potrebné nastaviť kód PR2 na príslušné číslo opravy
napr pri tuzemských faktúrach (PR1=0) je to PR2=6.
Odberateľské faktúry
Pri vystavovaní faktúr je vytváranie CIFAKVDPH automatizované z číslla
faktúry. Pri dohrávaní ručne vystavených
odberateľských faktúr je však potrebné CIFAKVDPH zadať podobne ako pri
dodávateľských faktúrach.
Hahrávanie tržieb z registračnej
pokladne.
Nahráva sa v pokladni PRIJEM VYSTUPNY DOKLAD DPH a PR1=0
PR2=1.
Je potrebné z uzávierky RP nahrať pre každú sadzbu obrat (BRUTTO) a DPH
základ dane si program vypočíta sám.
Prípadný rozdiel zo zaokrúhľovania pripočíta do CEPR0. Od celkového obratu
na uzávierke odpočítajte prípadné úhrady faktúr
, ktoré nahrávajte cez POHYBY BEZ DOKLADU DPH a tam spárujte s príslušnými
faktúrami.
Ak za príslušné obdobie nebol v registračnej pokladni
žiadny obrat v KV musí mať D1 nulové hodnoty.
IČ DPH dodávateľov.
Aby bol KV akceptovaný musí obsahovať správne IČ DPH dodávateľov a
odberateľov. Hlavne u dodávateľov je potrebné
prekontrolovať IČ DPH v súbore c41odb (súbor dodávateľov a odberateľov) a
prípadne ich opraviť.
Faktúry odberateľské pri ktorých je odberateľom
nepodnikateľ (nemá pridelené DIČ ani IČ DPH) sú najprv zaradené do A1
a následne presunuté do D2.
ÚDAJE PRE ÚČELY SOCIÁLNEHO A ZDRAVOTNÉHO POISTENIA
Daňové priznanie typu B za rok 2012
(Mihál)
JU-Zmena účtovania výdavkov vynaložených na dosiahnutie, zabezpečenie a
udržanie príjmov PDF
Word
S účinnosťou od 1.1.2013 dochádza v Peňažnom denníku k úprave štruktúry
výdavkov vynaložených na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov.
( §4 ods.6 písm. e), § 4 ods. 9 opatrenia MF SR č. MF/26567/2011-74).
Ostatné časti Peňažného denníka ostávajú bez zmeny.
V peňažnom denníku sa výdavky na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie
príjmov upravujú nasledovne:
a) zásoby,
b) služby,
c) mzdy,
d) poistné a
príspevky platené za fyzickú osobu alebo podnikateľa podľa § 1 a
poistné a príspevky platené zamestnávateľom za zamestnancov,
e) tvorba
sociálneho fondu,
f) ostatné
výdavky.
Od 1.1.2013 sa teda budú podľa novej legislatívy výdavky v
peňažnom denníku účtovať do nových stĺpcov.
Doterajšie stĺpce peňažného denníka "Materiál" a "Tovar" sa zlúčili do
jedného stĺpca "Zásoby",
zrušil sa stĺpec "Prevádzková réžia" a zaviedli sa dva nové stĺpce
"Služby" a "Ostatné".
Doterajší kód 01 - tovar sa mení na Zásoby
21
02 - material sa mení na Ostatné výdaje
22
05 - prevádzková réžia sa mení na Služby
25
Aby sa zabezpečila kontinuita výpočtov pre rok 2012 a 2013 som vytvoril
novú tabuľku výdaja
C01DV3 ktorý môžete upraviť pre účtovanie výdaja v roku 2013 podľa nových
pravidiel v JU -
KONTROLNE CINNOSTI-C01DV3-CISELNIK DRUHU VYDAJA 2013.
.
Ak ste už účtovali na kódy 02 a 05 je možné zmeniť zaúčtovanie v JU
SPECIALNE CINNOSTI-
VYDAJ OPRAVY - ZMENA KODU ROK KOD
Ako služby sa v peňažnom denníku
účtujú výdavky (od 1.1:2013), ktoré majú povahu nakupovaných služieb
(ako napríklad telefónne
služby,
poštové služby,
právne služby,
spotreba energie,
prevádzkové služby,
bankové činnosti,
nájomné,
cestovné).
Ako ostatné výdavky sa účtujú kurzové rozdiely, ktoré sa
účtujú v peňažnom denníku ako posledné položky
pred účtovaním uzávierkových operácií, ak ide o kurzovú stratu. Kurzový
zisk sa účtuje ako príjem zahrňovaný
do základu dane z príjmov. Ako ostatné výdavky sa účtujú aj odpisy
dlhodobého majetku a rezervy.
V peňažnom denníku sa neúčtujú účtovné prípady, ktorými sa predpisuje
povinnosť platieb alebo odvodov.
Ako mzdy sa účtujú výdavky:
- Na čisté mzdy vyplatené zamestnancom vrátane daňového bonusu
z prostriedkov zamestnávateľa.
- Na poistné a príspevky na zdravotné a sociálne poistenie, ktoré je
povinný platiť zamestnanec.
- Na daň z prímu a preddavky na daň z príjmu zo závislej činnosti.
- Na daňový bonus vrátený správcom dane, ktorý je účtovaný ako storno.
PDF Postupy
účtovania v JU 2013
18.02.2013
Upravená tlač vstupných daňových dokladov.
11.1.2013
Opravený výpočet daňového odpisu (DO) pri zaradení nového IM podľa vzorca
DO= (VC/celkový počet mesiacov odpisovania) *
počet mesiacov odpisovania v prvom roku
*********************************************
2013
Platby v hotovosti limit
5000 €
Kompetenčné centrum finančných operácií Banská
Bystrica Vám na základe Vašej žiadosti oznamuje nasledovné:
Podľa § 4 ods. 1 zákona č. 394/2012 Z.z. o obmedzení platieb v hotovosti
(ďalej len "zákon") sa zakazuje platba
v hotovosti, ktorej hodnota prevyšuje 5000 eur, ak ods. 2 neustanovuje
inak. Podľa § 6 ods. 2 zákona hodnotou
platby v hotovosti, ktorá je rozdelená na niekoľko samostatných platieb,
je súčet hodnôt týchto platieb, ak tieto
platby vyplývajú z jedného právneho vzťahu.
Podľa dôvodovej správy k zákonu je možno za jeden právny vzťah považovať
napríklad jednu zmluvu (pričom
platba je rozdelená na niekoľko záloh). Medzi takéto platby vyplývajúce z
jedného právneho vzťahu nie sú považované
napr. opakované nákupy tovarov medzi rovnakým kupujúcim a predávajúcim
alebo opakujúce sa obchody, kedy
každý obchodný vzťah je uzatvorený a platený osobitne.
Ak je medzi obchodnými partnermi uzatvorená nejaká zmluva, v ktorej je
určená celková výška platby jedného
alebo viacerých plnení, z ktorej vyplýva, že počas trvania tejto zmluvy
bude súčet týchto platieb viac ako 5000 eur,
tak žiadna platba vyplývajúca z tohto jedného právneho vzťahu (jednej
zmluvy) nesmie byť odovzdaná a prijatá
v hotovosti. Platby musia byť uhradené napr. bankovým prevodom, vkladom na
účet, prostredníctvom poštového
platobného styku a pod.
Ak takáto zmluva neexistuje alebo existuje len určitá rámcová zmluva medzi
dodávateľom a odberateľom,
ktorá neobsahuje celkovú výšku platby jedného alebo viacerých plnení, ale
obsahuje len určité metodické usmernenia
a všeobecné ustanovenia, pričom následné čiastkové kúpne zmluvy sa
realizujú na základe samostatných objednávok,
dodacích listov a faktúr, máme za to, že v tomto prípade sa jedná o
opakované nákupy, pričom každý takýto
obchodný vzťah je uzatvorený a platený osobitne (samostatná faktúra). Na
základe vyššie uvedeného zastávame
názor, že limit podľa § 4 ods. 1 zákona sa viaže len na príslušnú
samostatnú faktúru.
Čo sa týka obchodných partnerov, zákon nezakazuje opakované nákupy, ani
časovo neobmedzuje platby, preto
môže byť uskutočnených aj viac platieb v rámci jedného dňa medzi
dodávateľom a odberateľom na základe
viacerých faktúr, ak každá faktúra vyplýva zo samostatného právneho vzťahu
alebo je samostatným právnym
vzťahom. Tzn., že príslušný limit sa nevzťahuje na jedného obchodného
partnera a všetky platby ním vykonané,
pretože pod jedným právnym vzťahom sa rozumie napr. zmluva, samostatná
faktúra nevyplývajúca z nejakej zmluvy.
Ing. Sidónia Jakubovie, Odbor podpory a služieb pre verejnosť
FR SR Banská Bystrica
Dobrý deň,
Kompetenčné centrum finančných operácií Banská Bystrica Vám na základe
Vašej žiadosti oznamuje nasledovné:
Podľa § 4 ods. 1 zákona č. 394/2012 Z.z. o obmedzení platieb v hotovosti
(ďalej len "zákon o obmedzení platieb v hotovosti") sa zakazuje platba v
hotovosti, ktorej hodnota prevyšuje 5 000 eur, ak odsek 2 neustanovuje
inak.
V zmysle § 6 ods. 2 zákona o obmedzení platieb v hotovosti hodnotou platby
v hotovosti, ktorá je rozdelená na niekoľko samostatných platieb, je súčet
hodnôt týchto platieb, ak tieto platby vyplývajú z jedného právneho
vzťahu.
Z vyššie uvedeného vyplýva, že sa zakazuje platba v hotovosti, ktorej
hodnota prevyšuje 5 000 eur pri podnikateľoch. Hodnota platby v hotovosti,
ak sa jedná o plnenie z jedného právneho vzťahu, napr. na základe jednej
zmluvy (ale platba je rozdelená na niekoľko záloh), nesmie prevýšiť
hodnotu 5000 eur.
Medzi takéto platby nie je považovaný napr. opakovaný nákup stavebnín
medzi rovnakým kupujúcim a predávajúcim alebo opakujúce sa obchody, kedy
každý obchodný vzťah je uzatvorený a platený osobitne.
K porušeniu ustanovenia § 4 ods. 1 zákona o obmedzení platieb v hotovosti
nedôjde okrem platieb uvedených v § 8 zákona o obmedzení platieb v
hotovosti. Napr. pri poskytovaní platobných služieb (vklad na účet),
poštových služieb a poštového platobného styku.
Vo Vašom prípade ste prevzal hotovosť 2500 Eur, zvyšná časť Vám bola
zaslaná na účet a tým pádom ste neporušili zákon o obmedzení platieb v
hotovosti.
JUDr. Martin Ďuračík
odbor podpory a služieb pre verejnosť
Finančné riaditeľstvo SR
Banská Bystrica
odpoved z min.financii:
Podľa § 4
ods. 1 zákona č. 394/2012 Z. z. o obmedzení platieb v hotovosti (ďalej len
„zákon“) sa zakazuje platba v hotovosti, ktorej hodnota prevyšuje 5 000
eur, ak odovzdávajúcim alebo príjemcom je fyzická osoba podnikateľ alebo
právnická osoba. Z uvedeného vyplýva, že v súlade s § 4 ods. 1 sa musí
bezhotovostne uhradiť celá suma platby prevyšujúca 5 000 eur, nie len časť
platby nad príslušný limit.
Podľa § 6
ods. 2 zákona hodnotou platby v hotovosti, ktorá je rozdelená na niekoľko
samostatných platieb, je súčet hodnôt týchto platieb, ak tieto platby
vyplývajú z jedného právneho vzťahu. Ako uvádza dôvodová správa k zákonu,
navrhnuté ustanovenie má za cieľ určiť hodnotu platby v hotovosti, ktorá
je rozdelená na niekoľko plnení, napriek tomu, že ide o plnenie z jedného
právneho vzťahu, napr. na základe jednej zmluvy (ale platba je rozdelená
na niekoľko záloh). Medzi takéto platby vyplývajúce z jedného právneho
vzťahu nie je považovaný napr. opakovaný nákup tovarov medzi rovnakým
kupujúcim a predávajúcim alebo opakujúce sa obchody, kedy každý obchodný
vzťah je uzatvorený a platený osobitne. Na základe vyššie uvedeného
vyplýva, že v prípade, ak je uzatvorená nájomná zmluva, v ktorej je určená
napr. ročná alebo mesačná výška nájomného, z ktorej vyplýva, že počas
trvania tejto nájomnej zmluvy bude súčet platieb nájomného viac ako 5 000
eur, tak po 1. januári 2013 nesmú byť (podľa § 4 ods. 1 a § 6 ods. 2
zákona) platby nájomného odovzdané a prijaté v hotovosti. Takéto platby
nájomného musia byť uhradené napr. bankovým prevodom, vkladom na účet,
prostredníctvom poštového platobného styku ap.
***********************************************************************
20.7.2012
DPH - doplnil som vytvorenie súboru DPH12.XML - daňové priznanie DPH
.
13.7.2012
DPH- upravené zostavy vstupných a výstupných daňových dokladov. V tlači
výstupných dokladoch sa
do celkového súčtu nezapočítavajú faktúry ktoré patria do riadkov
26 a 27 tlačiva daňového priznania.
V zostave vstupných dokladov sa riadok 26 a 27 sa
skladá zo vstupných dokladov (PR1=2 a PR2=3) a
výstupných dokladov (PR2=6) . Preto že vlastná daňová povinnosť R31=
R19-(R20+R21-R27-R28+R29+R30)
zmenil som znamienko jednotlivých faktúr v riadkoch R27 a R28 na opačné
tak aby sa dal skontrolovať riadok
R31 ako rozdiel výslednej sumy dane zo zostavy výstupných
dokladov a výslednej sumy dane zo zostavy
vstupných dokladov.
21.6.2012
Doplnená možnosť prerozdelenia nespárovaných pohybov v banke a pokladni a
tiež prerozdelenia
prijatých a vyplatených preddavkov (314,324).
17.mája 2011
Preto že sa mi úpravami stratil popis účtovania
preddavkových faktúr, tak ho tu teraz znovu uvádzam.
Preddavkové faktúry v podvojnom účtovníctve.
1. Odberatežské faktúry
Ak v prípade prijatého preddavku je potrebné vystaviť (preddavkovú) faktúru
(PF) postup a zaúčtovanie bude nasledovné.
Faktúra sa vytvorí vo FAKTURACIA - PREDDAVKOVE FAKTURY - VYSTAVENIE PF.
Najprv však nastavte vo FAKTURACIA-SPECIALNE CINNOSTI-PARAMETRE FAKTURY-
IMPLICITNE HODNOTY v subore C41IMPLU tieto parametre:
PREDD na "P" preddavkove faktury
OUCTPF na účet MD PF "378xx"
ODPHPF na účet Dal PF "343xx"
xx=analytika
Ak preddavok bol 1000 Sk tak PF bude vystavená následovne
Zaúčtovanie :
MD Dal Ciaska
378 343xx 159.70
DPH :
základ dane daň
840.30 159.70
Ak je potrebné zrušiť PF, tak stačí v prezeraní označiť danú PF
pomocou CTRL+T a stlačiť Esc.
Výsledna faktúra (VF) napr. po dodaní tovaru sa vystaví vo
FAKTURACIA - PREDDAVKOVE FAKTURY - VYSPORIADANIE PREDD. FAKTUR
Pri vystavovaní VF sa vyberajú PF ktoré sa majú vysporiadať s touto
faktúrou. Nastavte sa na PF a stlačte F3 . Vysporiadať sa može celá
PF alebo jej časť. Čiastka, ktorá sa vysporiadava, sa zapíše do stĺpca
Vysporiadané. Ak sa vytvorená VF nezapíše je potrebné upraviť čiastku
"vysporiadané"na príslušných PF.
VF sa zaúčtuje následovne:
PF 1000 sk
VF 2000 sk
MD Dal Ciastka
311 6xxxx 1680,70
343xx 319,30
378xx 159.70 z PF
343xx -159.70 korekcia DPH
Danovy doklad
zaklad dane dan
840.30 159.70
Dodávatežské faktúry
PF
MD Dal Ciaska
343xx 379xx 159.70
DPH :
základ dane daň
840.30 159.70
VF sa zaúčtuje následovne:
PF 1000 sk
VF 2000 sk
MD Dal Ciastka
5xx 321xx 1680,70
343xx 319,30
379 159.70 z PF
343xx -159.70 korekcia DPH
Daňový doklad
Celkom 2000
Bez DPH 1000
základ dane daň
840.30 159.70
24.2.2011
Výkazy pre JU 2010 - fdf
Výkaz o príjmoch a výdavkoch 2010
Výkaz o majetku a záväzkoch 2010
22.2.2011
Nové tlačivo DPH.- opraveny datum (rok na 4 miesta)
9.01.2011
V celkových SPECIALNYCH ČINNOSTIACH v PARAMETROCH SYSTEMU (heslo nie
je) zmeňte parameter SDPH2 z 19 na 20.
Odberateľské faktúry vystavované v roku 2011 budú mať
automaticky 20% DPH2 aj keď v PARAMETROH SYSTÉMU bude ešte
SDPH2 nastavená na 19%.
Je však potrebné v cenníku výrobkov a v cenníku tovaru zmeniť DPH z 19 na
20 %.
TXT zostavy pre DÚ.
Vytvorenie txt súborov pre off-line prezeranie a kontrolu.
Aby sa nemuseli tlačiť rozsiahle zostavy pre pracovníkov DÚ pri daňových
kontrolách miesto tlačovej zostavy sa vytvorí príslušný txt súbor a ten sa
uloží na
Vami určené miesto na disk alebo priamo na USB kľúč. V súčasnosti sa dajú
vytvoriť tieto txt súbory:
1. Z53HKP.txt - obraty hlavnej knihy za daný rok
2. Z53OBRAT.txt - pohyby na účtoch
3. Z53OB01.txt - Denník zaúčtovania
4. Z44KNDF.txt - Kniha dodávateľských faktúr
5. Z41KOF.txt - Kniha odberateľských faktúr
6. IM01.txt - Z331011 Zoznam
investicneho
majetku - danove
odpisy
7. IM02.txt - Z331021
Rekapitulacia odpisov -
Karty IM - danove
odpisy
Vytváranie txt súborov.
1. Z53HKP.txt - obraty hlavnej knihy za daný rok
PODVOJNE UCTOVNICTVO - HLAVNA KNIHA - OBRATY HLAVNEJ KNIHY
ROK - nastavte rok za ktorý vytvárame súbor
MES - 12
Príznak *
Účet nevyplňovať
Esc
Tlačiť zostavu P
Esc
Kópia na X
Do okna dolu napísať cestu, kde sa má uložiť txt súbor napr. C:\DU
a stlačte Enter a ESC. Súbor Z53HKP.txt bude uložený na disku C: v
adresári DU.
2. Z53OBRAT.txt - pohyby na účtoch
PODVOJNE UCTOVNICTVO - PEHLADY NA OBRAZOVKU - OBRATY NA UCTOH / TLAC
ROK - nastavte rok za ktorý vytvárame súbor
MES - 12
ZAPISAT na disketu - disk X
Kopia na C/X X
Do okna dolu napísať cestu, kde sa má uložiť txt súbor napr. C:\DU
a stlačte Enter a ESC. Súbor Z53OBRAT.txt bude uložený na disku C:
v adresári DU.
3. Z53OB01.txt - Denník zaúčtovania
PODVOJNE UCTOVNICTVO - TLACOVE ZOSTAVY - Z53OB01 - Denník
ROK - nastavte rok za ktorý vytvárame súbor
MES - 12
Tlačiť P
Mesačné obraty N
Esc
Kopia na C/X X
Do okna dolu napísať cestu, kde sa má uložiť txt súbor napr. C:\DU
a stlačte Enter a ESC. Súbor Z53OB01.txt bude uložený na disku C: v
adresári DU.
4. Z44KNDF.txt - Kniha dodávateľských faktúr
DODAVATELSKE FAKTURY - ZOSTAVY - KNIHA DODAVATELSKYCH FAKTUR (C.FAKT)
U
P
ROK - nastavte rok za ktorý vytvárame súbor
MES - 0
Esc
Kopirovat do suboru Z44KNDF.txt A
Kopia na C/X X
Do okna dolu napísať cestu, kde sa má uložiť txt súbor napr. C:\DU
a stlačte Enter a ESC. Súbor Z44KNDF.txt bude uložený na
disku C: v adresári DU.
5. Z41KOF.txt - Kniha odberateľských faktúr
ODBERATELSKE FAKTURY - ZOSTAVY - KNIHA FAKTUR (C.FAKT)
U
ROK - nastavte rok za ktorý vytvárame súbor
MES - dve medzery
Tlac/Prez P
ESC
Kopirovat A/N A
Kopia na C/X X
Do okna dolu napísať cestu, kde sa má uložiť txt súbor napr. C:\DU
a stlačte Enter a ESC. Súbor Z41KOF.txt bude uložený na
disku C: v adresári DU.
-----------------------------
Adresár C:\DU skopirujte na USB kľúč.
Súhrnný výkaz dopravné služby
Slovenský dopravca poskytuje
službu prepravy pre českého platiteľa a vystavuje faktúru bez DPH. Je
povinný slovenský dopravca podať súhrnný výkaz?
V prípade, ak slovenský platiteľ
dane vykoná prepravu tovaru napr. z ČR do SR (preprava medzi dvomi
členskými štátmi) pre českého platiteľa dane, potom miesto dodania
poskytnutej služby (preprava tovaru) sa určí podľa sídla príjemcu služby,
(t.j. ČR) a platiť daň je povinný príjemca služby. Slovenský platiteľ dane
fakturuje službu bez dane a hodnotu služby a IČ DPH príjemcu služby uvedie
do súhrnného výkazu. Do daňového priznania
hodnotu služby neuvádza.
drsr -FAQ
12.07.2010
08.7.2010
Pre podávanie súhrnného výkazu je nutné využívať INTERNET EXPLORER (s
FIREFOX a inými prehliadačmi to nefunguje)
Upravený a odskúšaný súbor
Súhrnný výkaz pre daň z pridanej hodnoty SVDPH.XML (pre elektronické podanie).
Postup je nasledovný:
Pre podávanie súhrnných výkazov bez zaručeného elektronického popisu
je najprv nutné nainštalovať komponenty:
1. xmlParser
2. D.Signer/XAdES inštalácia značky elektronickej podateľne
Potom sa prihlásite do elektronickej podatelne a nainštalujete si
podľa návodu
1. klientskú elektronickú značku elektronickej podateľne
2. Serverovskú elektronickú značku elektronickej podateľne
3. Upravte Internet Explorer - Vlastnosti- Zabezpečenie (vlastná úroveň)
podľa návodu
Tu je návod na inštaláciu komponentov (PDF)
Tu je aj návod na používanie elektronickej
značky pri odosielaní dokumentu. (PDF)
Tu je postup pri odoslaní
súhrnného výkazu (PDF)
24.6.2010
Opravená tlač zoznamu
výstupných daňových dokladov (faktúr) pre DPH. Chýbali faktúry z riadku
13,14 daňového
priznania - trojstranné obchody druhý odberateľ.
19.04.2010
Súhrnný výkaz pre daň z pridanej hodnoty.Vytvárajú sa FDF
súbory SVDPH1.fdf , SVDPH2.fdf, SVDPHV.fdf
+SVDPH.XML (pre elektronické podanie), ktoré sa uložia do adresáru C:\SEA\PDF .
Kliknutím na tieto
súbory FDF ľavým tlačítkom myši sa otvorí príslušný formulár PDF v
ADOBE READER.
(potrebná verzia je 8 alebo 9) a môžete ho stiahnuť a nainštalovaťnapríklad
TU .
Čo sa týka elektornického posielania výkazu , bude sa posielať súbor
SVDPH.XML.
Súbor SVDPHV (vyhlásenie o
podaní SV) sa vylačí z PDF podpíše a doručí
daňovému úradu .
Pre DPH som pridal vytváranie Vyhlásenia o podaní DPH el. formou
DPH10VYH .fdf a Potvrdenie
o podaní daňového priznania k DPH DPH10POT.fdf
O
31.3.2010
Opravené súčtovanie riadku 59 výsledovky.
19.3.2010
Opravené súčtovanie súvahy F3
21.02.2010
Súvaha prepočet Netto z roku 2008 v 1000 SK na EURo do minulého obdobia
súvahy pre rok 2009.
15.2.2009
Výsledovka
1. V PODVOJNE UCTOVNICTVO - KONTROLNE SUBORY - UDAJE O FIRME PRE UCTOVNE
TLACIVA
nastavte udaje pre PDF tlačivá. ICO, DIC, NAZOV FIRMY atď.
2. Dáte vypočítať výsledovku. V prezeraní výsledovky sú nové riadky NETTO_Z , NETTO_Z2 a SUC_Z
NETTO_Z - zaokrúhlené na celé EURA Zaokrúhlené sú len
výpočtové riaky (stĺpec Z má hodnotu V alebo N) a
sumárne riadky sú súčtom príslušných
zaokrúhlených riadkov. V riadku SUC_Z
sú zaokrúhlené sumárne
riadky zo stĺpca NETTO.
Výpočtové riadky NETTO_Z možete upravovať tak aby súčtové riadky po
stlačení F3 súhlasili zo SUC_Z.
(hlavne aby v riadoku 61 sa rovnal stĺpec NETTO_Z zo
SUM_Z. Stlačením F5 sa zaarchivuje upravený stĺpec
NETTO_Z pre budúce využitie .
NETTO_Z2 - výkaz ziskov a strát za predchádzajúce obdobie sa
musí nastaviť v jednotlivých riadkoch podľa minuloročného VZaS.
Stačí vypĺňať výpočtové riadky a stlačiť F4 prepočet (prepočítajú sa
sumárne riadky) Vyplnený stĺpec NETTO_Z2
zaarchivujete stlačením F6 sa zaarchivuje upravený stĺpec
NETTO_Z2 pre budúce využitie .
Pomocný výpočet NETTO_Z2 pre rok 2008 (minulé obdobie)
Do slpca NET_SK1000 zapíšte údaje z minuloročnej (2008) výsledovky v
tisícoch Sk . Postupne stlačte
F3, F4, F5 a F6. Teraz sú údaje z NETTO_Z2 prepísané do súčasnej
výsledovky (tiež stĺpec NETTO_Z2)
Odporúčam v prezeraní výsledovky stlačiť F8 - archivácia NETTO_Z2 pre
prípadné použitie minulého
obdobia v budúcnosti.
.Po skontrolovaní spustíte Vytvorenie podkladov pre výsledovku
vzs09.fdf.
Esc
Kopia na C.
Súbor vzs09.fdf sa zapíše do C:\sea\pdf
Odporúčam vytvoriť na ploche odkaz na tento priečinok
pre zjednodušenie prístupu k PDF súborom.
Kliknete na plochu pravým tlačítkom myši na prázne miesto otvorí sa menu
a tam sa myšou nastavte na Nové (New) kliknete
ľavým tlačítkom myši na Odkaz (Shortcut) .Otvorí sa okno hľadania a do
okienka pred tlačítkom Hľadať (Browse) napíšte
C:\SEA\PDF
kliknite na DALEJ (NEXT)
a UKONČIŤ (FINISH).
Opačné lomítko \ vytvoríte stlačením pravého Alt a Q.
Na obrazovke bude odkaz na priečinok PDF a kliknutím naň sa dostanete hneď
k súboru vzs09.fdf. Po kliknutí ka tento súbor sa
otvorí PDF výkaz ziskov a strát ktorý môžete vytlačiť..
08.02.2010
Nové tlačivo daňového priznania pre DPH 2010. Možnosť vytvorenia
PDF súboru .
13.01.2010
Nové tlačivá Výkazu zisku a strát 2009 a Súvahy 2009.
19.08.2009
Upravená tvorba faktúry - potvrdenie sadzby DPH pre každú
fakturovanú položku.
22.07.2009
Opravená tlač IM Tlačové zostavy - Zaradený IM - Karta
17.07.2009
Odstránená chybová hláška pri nahrávani bankového výpisu (opakované
shift+F3)
14.07.2009
Opravený zápočet pohľadávok v zahraničnej mene
8.04.2009
Opravené nahrávanie bankoveho výpisu (faktura Shift + F3)
23.03.2009
Export závierky 2008 EUR a import pre otvorenie účtov v účtovníctve
pre rok 2009 (podvojné účtovníctvo).Export aj
import sa musí urobiť na tom istom počítači.
11.03.2009
Opravené párovanie z nespárovaných položiek pre JU v banke..
16.2.2009
Opravil som zaokrúhľovanie DPH pri nahrávaní príjmu a
výdaja v pokladni.
29.1.2009
Opravil som dohrávanie Odberateľov a dodávateľov cez * pri
zadávaní IČA. Rozšíril som tam SWIFT na 12 znakov a okno zostalo malé.
Už to chodí bez problémov.
8.1.2009
Opravená fakturácia položiek .
06.01.2009
Update usea013(c) je od 1.1.2009 zakódovaný a pre jeho rozbalenie
je potrebné heslo. Potrebujem urobiť inventúru používateľov.
Požiadať o heslo môžete telefonicky 0905 644157 alebo na email
ls@lamzo.sk.
Prechod na euro som rozdelil na 3 etapy. V prvej ,ktorú môžete
stiahnuť od 6.1.2009, je umožnené nahrávanie dodávateľských
faktúr a vystavovanie odberateľských faktúr v EUR pre rok 2009. Ak si
nastavíte v ŠČ rok 2008 pracujete v Sk.
Pedtým, ako budete vystavovať odberateľské faktúry nastavte si bankové
účty pre rok 2009 (F4). Počiatočný stav si
upravte podľa prvého výpisu BU v EUR. Potom môžete nahrávať aj banku pre
rok 2009. Preto, že neuhradené faktúry z minulých
sú ešte v Sk dávajte prípadné úhrady týchto faktúr do
nespárovaných pohybov a po konverzii faktúr z SK do EUR ich spárujete.
Konverzia faktúr bude pripravená pre druhú etapu prechodu na EURO. To
však môžeme urobiť až po odsúhlasení saldokonta a vytlačení
pohľadávok a záväzkou k 31.12.2008. Prevodné príkazy som prerobil už len
na EURO.
10.12.2008
Pri nahrávaní rozsiahlych bankových umožnujem
archivovať už nahrané položky výpisu stlačením kláves Ctrl a F5.
Po takejto archiáciji môžete prerušiť nahrávanie (F2).
A neskôr začať znovu začať nahrávať výpis a stlačením
Ctrl a F7 vrátiť archivované položky späť do výpisu. Pozor:
Preto ,že archívny súbor je zatiaľ len jeden, je možné
mať takto rozpracovaný vždy len jeden bankový účet
(STAVPOČ).
20.08.2008
Preddavkové faktúry -
vysporiadanie - doplnený konverzný kurz a EUR do riadku
k úhrade zostáva:.
23.07.2008 - upravena tlač
faktury s konverzným kurzom - FARMACIA
17.07.2008
TOVAR.
Vytvorenie cenníka jednotkových
cien v EURO. NAKUP - EVIDENCIA TOVARU - CENNIK - DUALNE ZOBRAZOVANIE
CIEN -
a) PREPOCET
DUALNYCH CIEN DO 31.12.2008
Výpočet cenníka duálnych cien v SK a EUR . Ceny v SK sú na 2
desatinné čísla a jednotkové duálne ceny v EUR sú na 3 desatinné miesta.
V cenníku (C43DUAL) sú ceny s DPH a j ceny bez DPH. Túto činnosť je
potrebné spustiť len raz a prípadne po zmene ceny v SK v cenníku.
b) PREZERANIE A
TLAC DUALNYCH CIEN
Podla nastavenia prezerania (JKPOV alebo NAZOV) a nastaveneho SKLADu sa
potom tlačí aj zostava Z43DUAL .
Pri vytváraní
C43DUAL sa zapíšu jednotkové ceny v EUR do aktuálneho cenníka C43CN a
tieto ceny sa použijú od 1.1.2009 pri predaji
na RP a pri
fakturácii.
Po
aktualizácii programov (usea013/usea013c) nezabudnite pustiť OSETRENIE
DATABAZ a OBNOVU ZAKLADNYCH SUBOROV SDD.
08.07.2008
Konverzný kurz 30,126 je
zapracovaný do programov fakturácia a mzdy (výplatné pásky).
29.04.2008 Tlač čísla účtu na faktúrach.
Ak Vám na faktúrach program
tlačí číslo účtu rozdelené pomlčkou, vojdite do FINANCIE-BANKA-BANKOVE
UČTY V SK
a tam sa nastavte na príslušný
aktuálny účet a do kolónky D_ZU napíšte 10 a D_M má byť prázdne (medzera).
09.04.2008 - Postup pri ročnej uzávierke PU
24.02.2008
Upravený výdaj z poladne
(danový doklad) - rozúčtovanie na 18 položiek
- dohrávanie ručných faktúr -
doplnenie 10 % DPH
17.10.2007 - DPH - výpočet za 3 Q 2007
Keď budete počítať DPH za 3Q 2007 resp. za 9
mesiac 2007 nastavte si v špeciálnych činnostiach obdobie
spracovania rok 2007 a mesiac 09.
Ak máte nastavený rok 2007 a mesiac 10 spúšťa sa výpočet
nového tlačiva platného od 10 mesiaca 2007 a tento nedovolí počítať
DPH za predchádzajúce
obdobia.
07.01.2007 - Bonzácky paragraf
- daňové a odvodové povinnosti Január
20007
01.01.2007 - zmeny DPH nižšia sadzba 10%
01.05.2004 - DPH kódovanie faktúr-dan.priznanie
Povinnosť vystaviť faktúru
Vedenie záznamov na účely DPH
DPH
od 01.05. 2004.
|